5 kluczowych systemów Big Data na świecie

5 kluczowych systemów Big Data na świecie

Microsoft

Gigant z Redmond również może pochwalić się własną platformą DMP. I to nie byle jaką. Niezależna firma analityczna Gartner w swoich raportach „Magic Quadrants” twierdzi, że to właśnie rozwiązania chmurowe autorstwa Microsoftu, pozwalające przetwarzać dane i zarządzać nimi w chmurze obliczeniowej (jak np. Azure czy SQL Server), zaliczają się dziś do jednych z najskuteczniejszych sposobów szyfrowania cyfrowych informacji dostępnych na rynku. Firma z Redmond, jako pierwsza na świecie, wdrożyła również międzynarodową normę przetwarzania danych w chmurze publicznej i jako jedyna legitymuje się certyfikatem ISO 27018, gwarantującym bezpieczne i przejrzyste zasady ochrony poufności danych.

5 kluczowych systemów Big Data na świecie

Cloud Technologies

Polacy również należą do grona największych graczy rynku platform zarządzania danymi, a jednocześnie – do głównych innowatorów w tej dziedzinie. Behavioralengine.com to platforma DMP autorstwa warszawskiej firmy Cloud Technologies, która jest również najszybciej rosnącą spółką na giełdzie NewConnect. Warszawscy programiści rozpoczęli prace nad tą platformą już w 2011 roku, jeszcze jako mały startup, gdy w Polsce o Big Data mało kto słyszał i niewielu widziało sens w analityce cyfrowych informacji, ani marketingu z wykorzystaniem danych. Po kilku latach behavioralengine.com stał się największym zbiorem samo-uczących się danych o internautach w Europie Środkowo-Wschodniej, który zaopatruje w dane samego Google’a. Obecnie platforma skonstruowana przez warszawskich badaczy danych przetwarza dziennie ponad 5 TB informacji i monitoruje 0,5 mln witryn. W jej zasięgu znajduje się aż 70 mln urządzeń i 20 mln realnych użytkowników. Oznacza to, że zaprogramowana przez Cloud Technologies „myśląca maszyna danych” zna zachowania i preferencje praktycznie każdego polskiego internauty. Dzięki zastosowanym w niej algorytmom potrafi sama dopasować reklamę do konkretnego internauty.

5 kluczowych systemów Big Data na świecie

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Infogroup, 62% marketerów na całym świecie twierdzi, że stosuje marketing z wykorzystaniem danych (Big Data), zaś kolejne 26 proc. planuje w ciągu najbliższych 2 lat wypróbować takie rozwiązania i skorzystać z platform DMP. Marketerzy zdają sobie sprawę, że im więcej danych – tym większa wiedzy o kliencie, jego zainteresowaniach, zachowaniach, potrzebach itp. A to oznacza większą szansę na zaangażowanie klienta w interakcję z marką, uzyskanie jego pełnego, 360-stopniowego profilu, a tym samym – większy potencjał monetyzacji.