Amazon.com notuje znaczący wzrost sprzedaży

Przychody Amazona w I kw. 2006 roku wzrosły o 20% do 2,28 mld USD. Spółka zanotowała jednak spadek zysku do 51 mln USD w związku z wyższymi kosztami operacyjnymi.

Największy wzrost sprzedaży spółka zanotowała w USA i Kanadzie - o 21% wzrosły przychody w 1 kw. br w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W pierwszych trzech miesiącach br. w USA i Kanadzie wartość sprzedaży wyniosła 1,25 mld USD.

Przychody z rynku europejskiego i chińskiego osiągnęły pułap 1,03 mld USD w 1 kw. br.

O 25% wzrosła sprzedaż elektroniki, stanowiąc 28% ogólu nabytych za pośrednictwem Amazona dóbr na całym świecie.

Sama liczba dziennych zakupów wykonywanych w sklepie wzrosła prawie o jedną trzecią. W lutym stanowiła 232 tys. transakcji dziennie (dla porównania we wrześniu było to 182 tys. transakcji).

Najszybciej rosnącym segmentem sprzedaży Amazon.com, jeżeli chodzi o ruch generowany na witrynie, są filmy (19 mln odwiedzających w 1 kw. br., czyli o 65% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym).

Zyski spółki jednak spadły w minionym kwartale - do kwoty 51 mln USD. Związane jest to z wyższymi kosztami operacyjnymi.