Amazon inwestuje w Living Social

Plotki o tym, że Google zamierza kupić Groupon krążą w sieci od kilku dni. Tymczasem Amazon zainwestował w jego największego rywala - Living Social. Szykuje się starcie gigantów?

Amazon zainwestował 175 milionów dolarów w Living Social. Kolejne osiem milionów dołożyło Lightspeed Venture Partners. Living Social - podobnie jak jego największy rywal Groupon - oferuje swym użytkownikom zniżki w wybranych restauracjach i sklepach czy usługi w promocyjnych cenach.

Dzięki zastrzykowi gotówki firma zamierza rozwinąć swoją działalność na nowe kraje. W tej chwili jest ona obecna między innymi w Australii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanadzie i USA, gdzie w sumie ma ponad dziesięć milionów użytkowników. Oferuje im zniżki w ponad 120 punktach. Tymczasem Groupon może się w tym przypadku pochwalić ponad dwukrotnie większą liczbą tychże. Mimo to firma Living Social przewiduje, że będzie się dynamicznie rozwijała. Jej zyski w przyszłym roku mają wzrosnąć do pół miliarda dolarów. Czy to wszystko wystarczy, by skutecznie rywalizować z Grouponem?