Czwartkowy Przegląd Prasy

Według badań przeprowadzonych przez Federację Konsumentów, większość polskich e-sklepów nie posiada przejrzystego opisu sprzedawanych towarów.

PRAWO I GOSPODARKA

e-klienci też pod ochroną

Z badań przeprowadzonych przez Federację Konsumentów wynika, że większość sklepów internetowych nie posiada czytelnego i przejrzystego opisu produktów. Aby uniknąć płacenia zawyżonych rachunków, Federacja zaleca unikanie tych witryn, które mają w regulaminie punkt stwierdzający, że cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu prawa, lub że producenci zastrzegają sobie prawo do „zmiany niektórych parametrów bez zapowiedzi”. (s. 3)

RZECZPOSPOLITA

Samochody z sieci

Mojeauto.pl sprzedało od maja ub. roku łącznie 1274 nowe samochody. Jego głównym konkurentem na polskim rynku jest obecnie Autointernet.pl. Pozostałe serwisy są przede wszystkim zbiorami ofert samochodów używanych oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych. (s. B2)

GAZETA WYBORCZA

Długi ciągną się niczym kabel

Po Formus Polska pozostały długi i wzajemne oskarżenia osób związanych ze spółką. Obecny zarząd i pracownicy oskarżają b. prezesa, Jarosława Mulewicza o nieudolność i działanie na szkodę firmy. Ten rewanżuje się, określając przedstawiony przez nowy zarząd plan uzdrowienia Formusa jako nieporozumienie. (s. 17)

Miedź i pożyczać

KGHM Polska Miedź kupiła obligacje na okaziciela Telefonii Lokalnej o wartości 115 mln zł. W najbliższym czasie miedziowy koncern pożyczy operatorowi z Wrocławia do 915 mln zł i 43,5 mln USD. (s. 21)