Dochodowe e-Boże Narodzenie

Ponad połowa amerykańskich rodziców, których pociechy korzystają z Internetu, twierdzi że ich dzieci chciałyby otrzymać na gwiazdkę prezenty, z którymi po raz pierwszy zetknęły się w wirtualnym świecie. Świąteczny biznes, staje się więc w coraz większym stopniu świątecznym e-biznesem.

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych wspólnie przez America Online i RoperASW, 56% rodziców otrzymało "zamówienia" na świąteczne prezenty o których istnieniu ich milusińscy dowiedzieli się w Sieci. Badania wykazały również, że 60% użytkowników Internetu robi w Sieci zakupy na specjalne okazje i kupuje tam m.in. świąteczne prezenty. Ich liczba zwiększyła się od ubiegłego roku o 30%. Prawie trzy czwarte klientów sklepów on-line, przyznało że przynajmniej raz kupowało prezenty i upominki w Seci. 47% z nich robi to regularnie lub okazjonalnie.

Badania America Online i RoperASW donoszą także, że klienci internetowych sklepów wydają w Sieci coraz więcej pieniędzy. W ciągu trzech miesięcy tego roku, kiedy trwało badanie, przeciętny internauta wydał średnio 543 USD, podczas gdy kwota ta w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniosła 433 USD. Mamy zatem do czynienia z 25 proc. wzrostem w stosunku do roku 2001.

Jak wynika z raportu, wygoda i oszczędność czasu jest najważniejszym powodem, dla którego Amerykanie korzystają z wirtualnych sklepów. Dzięki temu, jak twierdzą, są w stanie zaoszczędzić około 6 godzin tygodniowo, które musieliby poświęcić na wizyty w sklepach. Jednak aż 43% Internautów odwiedza wirtualne sklepy, korzystając z komputera w miejscu pracy. 55% klientów e-sklepów poleca ten sposób robienia zakupów swoim najbliższym i przyjaciołom.