Google - mniej odnośników w wynikach

Przedstawicie Google zapowiedzieli, że od stycznie br. będą wyświetlać tylko jeden sponsorowany odnośnik prowadzący do danej strony. Dzięki temu internauci zobaczą więcej różnorodnych ofert od kilku reklamodawców.

Od teraz Google będzie tak dobierać reklamy, by - gdy znajdzie w swoim inwentarzu kilka reklam o tym samym URL - wyświetlić tę, która będzie miała najwyższą pozycje w rankingu (ustaloną na podstawie iloczynu CTR i CPC czyli liczby osób, które kliknęły w reklamę razy kosztu jednego klikniecia w reklamę).

W programie AdWords, osoba wpisująca dane słowo, obok organicznych wyników wyszukiwania widzi również sponsorowane, których wyświetlenie zostało zakupione przez reklamodawcę.

Jak sprawdziliśmy, płatne odnośniki, które pojawiają się po prawej stronie zwykłych wyników wyszukiwania wciąż kilkakrotnie odsyłają do tych samych adresów. W brytyjskiej wersji Google (www.google.co.uk), po wpisaniu słowa "books", na 8 płatnych odnośników wyświetlonych po prawej stronie aż 3 są reklamą serwisu Amazon.

Rzeczywiście jednak reklamy pojawiające się ponad rezultatami wyszukiwania nie odsyłają już do tych samych adresów WWW.

Reklamodawcy, którzy w związku z nową strategią Google mogliby stracić na liczbie wizyt zachęcani są do zapoznania się z radami, jak zoptymalizować swoje kampanie.