Google zwiększy ilość reklam mobilnych

Google poinformowało, że wkrótce zacznie forsować większe ilości reklam na urządzeniach mobilnych. Ma to ułatwić użytkownikom Androida oraz iOS znalezienie produktów, które chcą nabyć.

Google planuje serię reklam, które ochrzciło mianem Discovery ads. Możliwość ich wykorzystania zostanie udostępniona reklamodawcom w tym roku i ma umożliwić nowe metody dotarcie do potencjalnych klientów, którzy będą szukać konkretnych produktów. Głównym sposobem osiągnięcia celu będzie "galeria reklam", czyli nowy format wyszukiwania. W okienku będą pokazywać się powiązane ze słowem kluczowym, zmieniające reklamy - maksymalnie będzie ich osiem. Użytkownik będzie mógł przesuwać je palcem. Taki interaktywny format ma ułatwić komunikację z marką. Jak podaje Google, testy wykazały, że takie zgrupowanie reklam w jednej galerii podnosi interakcję użytkowników do 25%. Galerie reklam będą wyświetlane na szczycie wyników wyszukiwania, dzięki czemu nikt ich nie przegapi.

Format ma zostać także wprowadzony na wiele ekranów domowych Androida, w aplikacji Google oraz na mobilnej stronie wyszukiwarki. Pojawi się także na wszystkich powiązanych z internetowym gigantem stronach, w tym YouTube i Google Images. Nie podano jeszcze, kiedy nowy format zostanie wprowadzony, ale rzeczywiście - może mieć wpływ na podejmowane przez użytkowników decyzje zakupowe. Atrakcyjny wygląd zawsze sprzyja zaciekawieniu odbiorcy.