Hashtagi na Facebooku - komentarz N.Kilena z Think Kong

Wszystkie zmiany na Facebooku niosą spore zainteresowanie i jednocześnie pytania związane z ich funkcjonalnością. Tym razem Facebook wprowadził hashtagi. Zapraszamy do zapoznania się z komentarzem Norberta Kilena z Think Kong.

Komentarz Norberta Kilena, Strategy Director, Think Kong:

"Wprowadzenie hashtagów to świetny ruch porządkujący wszystkie dyskusje. Tzw. hashtagi to proste znaczniki, które lata temu zaproponował Twitter. Ich przydatność na pozór może wydawać się dyskusyjna, ale według mnie wniosą dużo ciekawych możliwości. Dodany przez użytkownika lub stronę znacznik będzie działać jako link do kanału z innymi publicznymi treściami na wybrany temat. To szansa na łatwą identyfikację wszystkich dyskusji oznaczanych w określony sposób. Na pewno od razu będziemy obserwować wiele zjawisk związanych z nowymi możliwościami np. wysyp konkursów opartych na oznaczaniu hashtagami treści.  Albo żarty znane użytkownikom Twittera. Dla wielu marek hashatagi będą też źródłem problemów. Zdarzą się więc na pewno nieprzyjemne sytuacje kreatywnego wykorzystania przez internautów hashtagów nielubianej marki. Najciekawsze będą na pewno nowe możliwości promocyjne. Jestem przekonany, że pojawienie się hashtagów wcześniej czy później przyniesie nowe rozwiązania pomagające docierać do użytkowników Facebooka - np. promocję firmowych treści na listach oznaczonych postów, promocję hashtagów na listach "najpopularniejszych na Facebooku" i tym podobne."