"Inteligentny" e-mail marketing w Pracuj.pl

Nowy system e-mail marketingu Responsys Interact wykorzystujący targetowanie behawioralne umożliwia dopasowanie wysyłanych treści do "cyklu życia użytkownika" w serwisie Pracuj.pl.

"Cykl życia użytkownika" serwisu to podstawa systemu Responsys Interact będącego narzędziem do e-mail marketingu wdrożonego przez Pracuj.pl. Tak prowadzony email marketing nie polega na prostym wysyłaniu reklam do wybranej grupy docelowej, ale na dopasowaniu komunikatów do konkretnego użytkownika, jego potrzeb i oczekiwań.

Najważniejszą funkcją systemu Responsys Interact (amerykańskiej firmy Responsys Ltd.) jest możliwość zaawansowanej personalizacji wiadomości wysyłanych do użytkowników w oparciu o dane demograficzne i behawioralne. System "zapamiętuje" wszystkie wcześniejsze zachowania zarejestrowanego w serwisie użytkownika i dostosowuje do nich treść i rodzaj wysyłanych komunikatów.

Takie podejście do komunikacji z użytkownikami jest kontynuacją polityki Pracuj.pl o stosowaniu przyjaznych form reklamowych. Jako jeden z nielicznych polskich portali pracy nie stosuje on agresywnych form reklamowych przysłaniających właściwe treści, a emitowane reklamy są zawsze związane z tematem kariery i rozwoju osobistego - mówi Maciej Noga, dyrektor marketingu w Grupie Pracuj (właściciel portalu Pracuj.pl).

Responsys Interact posiada zaawansowane funkcje śledzenia skuteczności e-mailingów m. in. testowanie, optymalizowanie kreacji oraz śledzenie konwersji. Na podstawie raportów marketerzy mogą również m.in. zbudować profil użytkownika, który wszedł w interakcję z konkretnym e-mailem i wykorzystać tę wiedzę do przygotowania kolejnych kampanii (behavioral targeting).

System może być łatwo rozbudowany o nowe funkcjonalności, jak na przykład platforma do marketingu mobilnego.

Serwis Pracuj.pl wg sierpniowego Megapanelu PBI/Gemius odwiedziło ponad 1 mln 225 tys. użytkowników co dało portalowi pierwsze miejsce w kategorii "Praca".

Maciej Noga, dyrektor marketingu w Grupie Pracuj

<b>Jak w każdym przypadku wdrażania elementów targetowania behawioralnego - nasuwa się pytanie o zapewnienie prywatności użytkowników, bezpieczeństwo ich danych oraz odpowiednie wykorzystanie zgromadzonych w serwisie informacji o użytkownikach. Jak nowy system e-mail marketingu w serwisie Pracuj.pl rozwiązuje te problem?</b>

<b>Maciej Noga</b>: W prowadzonych za pośrednictwem systemu Responsys działaniach bazujemy na danych dostarczanych bezpośrednio przez użytkowników (w formularzach rejestracyjnych). Obserwujemy także kluczowe akcje użytkowników (jak np. umieszczenie życiorysu w bazie CV czy ustawienie Job Alertu), które z wysokim prawdopodobieństwem świadczą, że użytkownik może być zainteresowany daną informacją.

Co istotne, stosujemy targetowanie behawioralne nie po to, aby docierać do użytkownika ze sprofilowanym przekazem reklamowym (jak to ma miejsce m.in. w dużych serwisach horyzontalnych). Skupiamy się na tym, aby dostarczać użytkownikowi dopasowane porady merytoryczne, narzędzia i oferty pracy - a więc treści, po które faktycznie przyszedł do serwisu.

Zadbanie o bezpieczeństwo procesu gromadzenia i przetwarzania danych było najwyższym priorytetem w trakcie wdrażania systemu. Efektem długich konsultacji z firmą Reponsys jest system zgodny z wymogami zarówno prawa polskiego, jak i amerykańskiego.

Źródło: http://media.grupapracuj.pl