Internauci wolą spędzać czas na Facebooku niż w Google

Nowy raport comScore ukazuje kolejną odsłonę bitwy o użytkowników między serwisami Google i Facebook. Z danych wynika, że właśnie nastąpiła zmiana na pozycji lidera.

Sierpniowy raport firmy analitycznej comScore dotyczy czasu spędzonego przez amerykańskich internautów w największych serwisach internetowych. Okazuje się, że w ostatnich miesiącach Google przestał być najdłużej przeglądanym portalem. Pałeczkę lidera przejął Facebook.

Amerykańscy internauci spędzają w nim łącznie ponad 41 milionów minut czyli 9,9% całego czasu poświęcanego na buszowanie w Sieci. Po połączeniu wszystkich serwisów i usług oferowanych przez Google (m.in. wyszukiwarki oraz Gmail), portal osiągnął 39,8 miliona minut czyli 9,6% łącznego czasu. Trzecim najpopularniejszym serwisem w Stanach jest Yahoo!, w którym amerykańscy internauci spędzają 37,7 milionów minut miesięcznie (9,1% całkowitego czasu).

Facebook coraz skuteczniej przyciąga do siebie internautów oferując m.in. powiązane z serwisem gry i usługi. Obecnie portal planuje udoskonalić swoją wyszukiwarkę czym zapewne odbierze na swoją korzyść kolejne minuty spędzane obecnie przez internautów w Google Search.

Gigant z Mountain View ma z kolei problemy z zatrzymaniem u siebie użytkowników. Firma zaliczyła dotąd kilka nieudanych prób wdrożenia serwisów społecznościowych (Orkut, Buzz). Obecnie Google przygotowuje konkurencję dla Facebooka skoncentrowaną głównie wokół rozrywki online. Spekuluje się, że firma negocjuje w tym celu z producentami gier powiązanymi z Disneyem i Electronic Arts.

Zażarta rywalizacja między Google i Facebookiem odbywa się kosztem Yahoo. Jeszcze w zeszłym roku amerykańscy internauci spędzali w nim aż 12% łącznego czasu poświęcanego na Internet. Portale Google i Facebook oscylowały wtedy wokół 5%.