Klient pocztowy Microsoft będzie wyświetlał reklamy

Microsoft do nowej aplikacji pocztowej Windows Live Mail Desktop wprowadza reklamy kontekstowe.

Windows Live Mail Desktop to klient nowej usługi pocztowej Windows Live Mail. Program umożliwia zarządzanie pocztą również w trybie offline. Firma wprowadziła do niego wyszukiwarkę Active Search.

Active Search umożliwia szybkie i wygodne wyszukiwanie w treści wiadomości. Wyszukiwarka przy okazji podaje użytkownikowi najciekawsze linki związane z wyszukiwanym słowem, a także wyświetla odnośniki sponsorowane i reklamy graficzne.

Reklamodawcy będą mogli zamieszczać reklamy za pomocą systemu Microsoft adCenter.

Active Search można w każdej chwili wyłączyć. Microsoft zapewnia również, że silnik przeszukujący treść wiadomości dba o prywatność użytkowników i nie wysyła poufnych danych do reklamodawców.

Usługa jest na razie testowana przez grupę beta testerów w USA.

Windows Live Mail Desktop wzoruje się na poczcie Gmail Google, w której wyświetlają się reklamy powiązane z treścią wiadomości. Microsoft zrobił jednak krok dalej i zdecydował się na wyświetlanie reklam kontekstowych w kliencie pocztowym.

Więcej: Blog Microsoft Live Mail Beta