Łukasz Wejchert wprowadzi Wrapp do Polski

Usługa umożliwia przesyłanie znajomym na Facebooku darmowych lub płatnych kart podarunkowych, które można zrealizować w sklepach partnerskich marki. Towar zostaje wydany po pokazaniu kuponu na ekranie smartfona. Aplikacja ma wystartować jesienią.

Na rynku amerykańskim partnerami aplikacji jest 15 firm, w tym H&M, Gap i Sephora. Statystyki publikowane przez Wrapp wskazują, że sprzedawca na jednym darmowym kuponie średnio zarabia pięciokrotność jego wartości.

Zdaniem Łukasza Wejcherta aplikacja Wrapp jest przykładem przełożenia liczby użytkowników portali społecznościowych na konkretny model biznesowy pozwalający zarobić.

Wrapp posiada ponad 250 tys. aktywnych użytkowników, którzy podarowali przez Facebooka swoim znajomym ponad 1,7 miliona kart upominkowych.

Aplikacja jest dostępna na iOS oraz Android. Obecnie można z niej skorzystać w Wielkiej Brytanii, USA, Szwecji, Norwegii i Finlandii. Polska jest jednym z rynków, na które usługa planuje wejście w najbliższej przyszłości. Są to między innymi Turcja, Brazylia, Japonia i Kanada.

Bezpośrednim zarządzaniem aplikacją na polskim rynku zajmuje się Thomas Krotkiewski, założyciel agencji marketingowej Spook.pl. Pomagać mu będą Niklas Zennström, twórca Skype oraz Reid Hoffman, twórca LinkedIn.