Marketing afiliacyjny idzie w stronę social media i mobile

Rynek marketingu afiliacyjnego w Europie wzrośnie w tym roku o 30 proc. Wskazywane przez wydawców główne nowe kierunki rozwoju branży w najbliższym czasie to social media i mobile - wynika z raportu "European Affiliate Marketing Landscape".

"W ciągu kilku ostatnich lat branża marketingu afiliacyjnego rosła dynamicznie, a wraz ze wzrostem biznesu pojawiła się potrzeba by lepiej zrozumieć kluczowe dla tego rynku zjawiska, zarówno w skali rynków lokalnych jak i w skali ogólnoeuropejskiej. Dzięki temu szeroko zakrojonemu badaniu można lepiej zrozumieć globalne trendy i preferencje afiliantów, ale i różnice geograficzne, a także przyjrzeć się perspektywom rozwoju tego rynku" - piszą twórcy projektu we wstępie do raportu. Z lektury raportu dowiedzieć można się m.in., że preferowany przez afiliantów model rozliczeń to CPA (cost per aquisition) - tak wskazało 52 proc. badanych, na drugim miejscu plasuje się CPC (cost per click) - 18 proc., a na trzecim miejscu Revenue Sharing (udział w generowanych przychodach reklamodawcy) - 15 proc.

Dla większości wydawców-afiliantów performance marketing jest znaczącym źródłem dochodów - 1/3 z biorących udział w badaniu przyznała, że 80% ich dochodów pochodzi właśnie z tych działań. Jakie narzędzia stosują wydawcy by ściągać internautów na swoje serwisy? Przede wszystkim SEO, na drugim miejscu SEM, ale co ciekawe już na trzecim miejscu są działania w social mediach. Wydawcy byli też pytani o prognozy dotyczące wzrostu swoich przychodów w 2011 r. Z uśrednienia wszystkich odpowiedzi wynika, że dynamika dla całej branży marketingu afiliacyjnego w Europie wyniesie w tym roku 30 procent.

Pytani z kolei o nowe kierunki rozwoju i narzędzia jakie zamierzają implementować jeszcze w tym roku wydawcy najczęściej wskazywali kampanie social media (20 proc.), stworzenie mobilnych wersji swoich witryn (ok. 13 proc.) i stworzenie mobilnych aplikacji (prawie 12 proc.).