Milion utworów w 4 dni!

Serwis iTunes przebojem wdarł się na japoński rynek sklepów oferujących sprzedaż muzyki przez Internet. Koncern Apple poinformował, że w przeciągu pierwszych 4 dni działania, tamtejsza filia sklepu odnotowała sprzedaż miliona utworów.

Serwis otwarto w miniony czwartek (informowaliśmy o tym w artykule "iTunes w Japonii"). Wydarzenie to wzbudziło bardzo duże zainteresowanie miejscowych mediów, które zamieściły obszerne relacje. W wywiadzie dla japońskiej telewizji, obecny na miejscu Steve Jobs, prezes Apple'a, zapewniał, że iTunes w krótkim czasie zdobędzie pozycje lidera na tamtejszym rynku.

Odtwarzacz iPod jest obecnie najpopularniejszym odtwarzaczem muzyki cyfrowej w Japonii. Użytkownicy w Kraju Kwitnącej Wiśni na otwarcie internetowego sklepu iTunes musieli czekać ponad dwa lata. Jak tłumaczył Steve Jobs, spowodowane to było przedłużającymi się negocjacjami z wytwórniami muzycznymi. Mimo że w sklepie dostępne są do nabycia utwory należące do 15 wytwórni muzycznych, to Apple będzie musiało kontynuować negocjacje z największymi przedstawicielami tej branży na rynku japońskim. W tym momencie nie ma jeszcze z nimi umowy, a co za tym idzie, w sklepie nie można kupić utworów najpopularniejszych japońskich wykonawców.

Serwis iTunes oferuje utwory po nieco niższej cenie niż konkurencja. Związany z firmą Sony Copr. sklep Mora sprzedaje swoje utwory, w niektórych przypadkach, nawet dwukrotnie drożej. Z opublikowanych ostatnio przez Sony danych wynika, że Mora sprzedaje miesięcznie średnio 450 tys. utworów.

Więcej informacji: Apple