Mobilna filantropia od Looksoft

Agencja marketingu mobilnego Looksoft na zlecenie instytucji non-profit z USA stworzyła aplikację GivKwik umożliwiającą błyskawiczne wsparcie organizacji charytatywnej.

Po ściągnięciu bezpłatnej aplikacji z AppStore (program działa wyłącznie na urządzeniach Apple) użytkownik ma dostęp do bazy dostępnych organizacji non-profit, których w USA działa ponad milion. Dzięki użyciu systemu PayPal właściciel telefonu może dokonać błyskawicznego przelewu poprzez przydzielenie wybranej instytucji żetonu na ekranie smartfona.

Ideą zleceniodawcy było stworzenie bazy organizacji, które można wesprzeć od razu i bez zbędnych formalności, omijając systemy wysyłania wiadomości SMS premium lub inne formy zapośredniczone. Dzięki zgromadzonym w jednym miejscu pożądanym informacjom potencjalny darczyńca nie musi wyszukiwać informacji w wielu źródłach, lecz od razu może przelać drobną kwotę. Aplikacja jest zintegrowana z Twitterem i systemem PayPal ze względu na ich popularność w USA, przez co na polskim rynku napotkałaby bariery wejścia. Organizacje charytatywne można dodawać do listy ulubionych i porządkować, by do wybranych mieć dostęp od razu.

Firma Looksoft znana jest z produkcji dedykowanego oprogramowania na urządzenia przenośne, tworzenia aplikacji użytkowych oraz brandowanych gier na smartfony, które są wykorzystywane do promocji marek i produktów. Wśród klientów są m.in. Telekomunikacja Polska (gra Serce i Rozum), Polskie Radio, Wirtualna Polska i Orange.