Optymalizacja strategii marketingowej - sposób na kryzys

Jak wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), prawie połowa firm postanowiła ograniczać koszty. Tymczasem alternatywą dla polskiego biznesu jest zwiększanie ROIM - zwrotu z inwestycji w marketing. W czasach kryzysu to marketing może decydować o sukcesie firmy.

Kryzys to nie tylko czas na restrykcje i cięcia. To moment na przeanalizowanie swojej dotychczasowej strategii biznesowej i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.

Dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest przede wszystkim takie prowadzenie działań marketingowych, aby zwiększać zwrot z inwestycji w marketing i generować oszczędności tam, gdzie nie zagraża to celowi kluczowemu - czyli wzrostowi sprzedaży. Drastyczne zmiany można ograniczyć, a nawet im zapobiec, dzięki optymalizacji strategii marketingowej i inwestycji w nowoczesne technologie zwiększające ROIM. Rozwiązania służące do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM), oferowane przez firmę BrandMaker, umożliwiają optymalizację działań z zakresu zarządzania informacjami oraz realizacji procesów marketingowych.

BrandMaker oferuje rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb firmy. Ich wdrożenie prowadzi do ograniczenia kosztów, lepszej i bardziej wydajnej komunikacji między pracownikami oraz do osiągania lepszych wyników. Narzędzia BrandMaker umożliwiają kompleksową optymalizację działań marketingowych - od analizy sytuacji wyjściowej, przez planowanie strategii, kreowanie, rozwój i dystrybucję materiałów oraz kampanii, aż po raportowanie i kontrolę wyników. Uniwersalność rozwiązań BrandMaker sprawdza się w optymalizacji różnorodnych zakresów działań.

Przykładowo, w branży reklamowej, BrandMaker Media Hub umożliwia łatwą rezerwację serwisów mediowych i zamawianie przestrzeni reklamowych u różnych wydawców. Jednak dla dużej firmy farmaceutycznej, istotne będzie stworzenie Systemu Zarządzania Marką (BMS), który dzięki działaniu w chmurze połączy wszystkie informacje o marce w jednym miejscu i zapewni spójną, klarowną komunikację między oddziałami w różnych krajach.

- Wśród produktów BrandMakera posiadamy spójne i kompletne rozwiązania end-to-enddla wielu branż, wspierające optymalizację działań marketingowych - od planowania strategii, przez logistykę w reklamie, aż do analizy i raportów - mówi Timm Brocks, Managing Director polskiego oddziału BrandMaker. - Równocześnie nasi Klienci mogą wybrać poszczególne moduły, które z ich punktu widzenia są najważniejsze dla prowadzonego przez nich biznesu - dodaje.

Korzyści wynikające z wdrożenia MRM od BrandMaker to między innymi możliwość szybszego rozwoju i realizacji nowych kampanii. Oszczędność czasu poświęcanego przez pracowników działu marketingu na rutynowe czynności, który mogą wykorzystać na tworzenie strategii i kreatywnych kampanii. To także ograniczenie kosztów marketingowych dzięki szybkiemu wdrażaniu nowych technik i standardów przy zachowaniu najwyższej jakości, spójności i efektywności. Niezwykle cenne jest także poprawienie komunikacji na wszystkich szczeblach łańcucha procesów marketingowych. Prowadzi to do ograniczenia błędów, wynikających z pomyłek popełnianych przez pracowników podczas przekazywania informacji między działami - do systemu wystarczy wprowadzić dane raz, by każdy miał do nich dostęp. A sprawny przepływ informacji to w naszych czasach podstawa funkcjonowania firm.