Ponad 80% osób nie słyszało o RSS

Abonenci newsletterów poświęcają na ich przeczytanie średnio 51 sekund. 69% listów było przeglądanych pobieżnie, 23% wnikliwie czytanych. Aż 82% badanych osób nie słyszało o kanałach RSS. Takie wnioski przynosi doroczny raport Nielsen Norman Group.

Średni czas procesu zamówienia newslettera wynosi 4 minuty, a rezygnacji z niego 1,5 minuty. Specjaliści z Nielsen Norman Group wskazują, że wiele osób, zamiast rezygnować z subskrypcji po prostu przestaje czytać newsletter, albo dodaje go do listy wiadomości typu spam.

Badacze wskazują, by przestać używać nazwy RSS na stronach. Aż 82% osób badanych zadeklarowało, że nie wie co ona oznacza. Według Nielsen Norman Group dużo więcej osób (autorzy nie podają ile procent), kojarzy nazwy takie jak "news feed", albo nazwy usługi np. "My Yahoo" czy "Bloglines".

Badanie "Email Newsletter Usability" zostało przeprowadzone na 93 osobach z USA, Japonii, Szwecji, Honk Kongu i Wielkiej Brytanii. Wykorzystano w nim m.in. technologię eyetracking. Opublikowany raport analizuje wady i zalety użyteczności newsletterów i kanałów RSS.

Więcej: Podsumowanie raportu (ang.). Cały raport dostępny jest do kupienia za 398 USD.

Co to jest RSS?

RSS - umowna rodzina języków znacznikowych do przesyłania nagłówków wiadomości. Wszystkie w wiekszym lub w mniejszym zakresie bazują na XML-u. Aby "obejrzeć" kanał RSS musimy skorzystać ze specjalnego programu (tzw. czytnik kanałów). Często czytniki RSS-ów są zamieszczane w programach pocztowych.

Źródło: Wikipedia

Najczęściej skrót RSS rozszyfrowuje się jako Really Simple Syndication.