Prezent od Google - API do programu AdWords

Właśnie ruszyła nowa usługa dla reklamodawców. W wersji beta wyszukiwarka Google udostępniła programistyczny interfejs aplikacyjny (API), który umożliwia komunikację z serwerem AdWords. Dzięki temu można bardziej wydajnie zarządzać kampanią reklamową prowadzoną w internecie oraz swoimi rachunkami AdWords.

Nowa usługa pozwala deweloperom na stworzenie programu do bezpośredniej interakcji z serwerem AdWords. W efekcie możliwe jest stworzenie dodatkowych narzędzi i aplikacji do zarządzania kontem, automatyczne przesyłanie raportów czy generowanie reklam tekstowych. API pozwoli również na lepszą ocenę ruchu na witrynach biorących udział w programie AdWords.

Aby skorzystać z usługi AdWords API wystarczy posiadać konto w My Client Center. Usługa jest bezpłatna. Jak na razie AdWords API jest programem w wersji beta i dokumentacja jest dostępna jedynie w języku angielskim.

Za sprawą programu AdWords, osoba wpisująca dane słowo w wyszukiwarce, obok organicznych wyników wyszukiwania widzi również sponsorowane, których wyświetlenie zostało zakupione przez reklamodawcę.