Socializer zadebiutował na rynku New Connect

W dniu 16 stycznia 2012 roku firma Socializer S.A. zadebiutowała na rynku New Connect. Firma zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Zobacz też:

Chcesz wiedzieć więcej na temat mediów społecznościowych? Łukasz Misiukanis, prezes Socliazer S.A. i przedstawiciele wielu innych firm z tej branży pojawią cię podczas konferencji Socialmedia Standard 2012. Zarejestruj się już dziś!

Firma Socializer powstała w czerwcu 2010 roku. Jej twórcą jest Łukasz Misiukanis, który wcześniej współtworzył spółkę informatyczną Synerway. Od kwietnia 2011 roku firma prowadziła działalność w formie spółki akcyjnej, co było pierwszym sygnałem, że firma będzie wybierać się na giełdę. Obecnie Socializer zatrudnia ponad 30 osób, przez półtora roku działalności obsłużył 100 klientów i zbudował 300 aplikacji.

Pieniądze pozyskane od inwestora branżowego (w dn. 13.01.2012r. 30 proc. udziałów w spółce objęła Grupa o2) oraz od inwestorów giełdowych będą przeznaczone na:

  • zwiększenie zatrudnienia (w lutym 2012 roku ma zostać otwarte biuro w Białymstoku, ze względu na niższe koszty);
  • rozszerzenie działalności o dodatkowe portale społecznościowe (obecnie Socializer działa głównie na Facebooku);
  • utworzenie autorskiej platformy optymalizującej sprzedaż i zakup powierzchni reklamowej w mediach społecznościowych (na ten cel przewidziano 200 tys. zł);
  • rozpoczęcie działalności w zakresie monitorowania mediów społecznościowych poprzez utworzenie odpowiedniego działu lub akwizycję firmy prowadzących tego typu działalność na ten cel przewidziano 300 tys. zł);
  • rozwój organiczny przez ekspansję zagraniczną (już teraz Socializer współpracuje z firmami z Włoch i Holandii, ale współpraca międzynarodowa ma być rozwijana).

Podczas spotkania z inwestorami zaprezentowano również szczegóły inwestycji Grupy o2: firma nabędzie 30 proc. akcji Socializer S.A. za 6,9 mln zł (16,1 zł za akcję). Natomiast Socializer za 100 proc. udziałów agencji Brand Karma (agencja mediów społecznościowych należąca do Grupy o2) zapłaci 2,3 mln zł.

Jak podkreślił Łukasz Misiukanis, prezes Socializera, zakupem udziałów w spółce interesowały się firmy z branży finansowej (np. fundusze inwestycyjne), jednak wybór padła na Grupę o2 ze względu na jej doświadczenie w branży internetowej i możliwości wsparcia m.in. działu sprzedaży.