Spam nie odstrasza klientów

Pomimo irytacji, jaką budzą fale niechcianych wiadomości, użytkownicy Sieci wciąż czytają i odpowiadają na e-maile przesyłane przez działy marketingu – stwierdza DoubleClick po przeprowadzonych na rynku badaniach.

Z danych DoubleClick wynika, że wskaźnik CTR wzrósł o 10% w porównaniu z drugim kwartałem poprzedniego roku, co oznacza, że liczba osób, które poprzez odnośnik zawarty w e-mailu, odwiedziły stronę o treściach marketingowych, zwiększyła się.

Zdaniem DoubleClick, kondycja marketingu poprzez e-mail jest dobra, pomimo nienajlepszej sytuacji na rynku. Co ciekawe, spam nie przeszkadza firmom upoważnionym do rozsyłania ofert handlowych, wzbudzić zainteresowania produktami wśród klientów. Użytkownicy Sieci odróżniają te informacje, które przychodzą do nich bez wcześniejszego ustalenia od tych, nadchodzących za ich zgodą.

Jak oszacował DoubleClick, średni przychód generowany z każdego e-maila z treściami marketingowymi w drugim kwartale br. to 28 centów (w tym samym okresie w ubiegłym roku kwota ta wynosiła 29 centów). Najlepsze wyniki miały wiadomości od firm turystycznych, spała zaś wartość e-maili przesyłanych od firm B2B.

DoubleClick wykonał badanie na około 300 firmach.