Święty Mikołaj odwiedził Sieć

Według oceny comScore, klienci sklepów internetowych zostawili w nich w czwartym kwartale (do 23 grudnia) 9,6 mld USD.

Cały czwarty kwartał br., jak szacuje comScore, zamknie się w sektorze e-commerce na poziomie 10,5 mld USD, co jest jednoznaczne z 15% wzrostem w stosunku do ub. roku. Dane te nie obejmują wydatków na aukcjach i na produkty turystyczne. Najgorętszym dniem sezonu był 12 grudnia br. – w e-sklepach wydano wtedy 261,3 mln USD.

Amazon.com, BueLight.com i Buy.com poinformowali o znacznym wzroście sprzedaży. Na razie jednak e-sklepy nie ujawniają bliższych szczegółów co do wielkości sprzedaży. Klienci poszukiwali przede wszystkim „okazji”. Większość sklepów internetowych oferowała więc znaczne obniżki, a w określonych warunkach – bezpłatną dostawę. Do najpopularniejszych zakupów należały tanie odtwarzacze DVD, przeboje filmowe jak „Shrek” i „Pearl Harbor”, czy konsole do gier.

Według danych Amazon, liczba sprzedanych towarów w okresie przedświątecznym wyniosła 38 mln sztuk, co oznacza 23% wzrost w porównaniu z rokiem ub. Z kolei działający w Yahoo! pasaż handlowy odnotował sezonowy 86% wzrost sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Znaczne, niekiedy nawet dwukrotne w stosunku do ubiegłorocznych wzrosty odnotowali także mniejsi e-sprzedawcy, jak Overstock.com czy Dealtime.com.

Jak zauważył rzecznik Amazon, wzrost wynikał m.in. z większej niezawodności dostawców towarów. Wcześniej, w sezonie 1999 i 2000 kłopoty z terminowym dostarczeniem zakupionych w Internecie produktów bardzo zniechęciły klientów.