Terra Lycos nie zarobi miliarda dolarów?

Niemiecka grupa medialna Bertelsmann zastanawia się nad znacznym ograniczeniem swojego pięcioletniego budżetu reklamowego, który zamierzała wydać w portalu.

Jak informuje Financial Times, Bertelsmann rozważa znaczne ograniczenie swojego budżetu reklamowego na Terra Lycos, który przewidywał wydatkowanie w ciągu 5 lat 1 mld USD. Ograniczenie przez Bertelsmanna zakładanych wcześniej wydatków reklamowych może być dla Terra Lycos poważnym ciosem. Wpływy z reklam sprzedanych do Bertelsmanna stanowią jedną trzecią przychodów portalu.

Do rewizji planów skłania Bertelsmanna „dramatyczny” spadek cen reklam. Strategiczne porozumienie z maja 2000 roku zakładało, że w ciągu pięciu lat Bertelsmann wyda na reklamę i inne usługi w Terra Lycos 1 mld USD. Pierwsza transza tej kwoty, w wysokości 325 mln USD ma być wydana do października br. Według zapowiedzi koncernu, wielkość budżetu po tym terminie ma wynieść „znacznie mniej” niż 675 mln USD. Terra Lycos zapewnia jednak, że w takim przypadku różnicę w budżecie pokryją zwiększone wydatki ze strony Telefoniki, hiszpańskiego operatora, który posiada 37% udziałów w portalu. Takie zapewnienie zawarte jest podobno we wspomnianej umowie.

Jeszcze bardziej niż Terra Lycos uzależniony od jednego partnera jest np. niemiecki ISP T-Online, w którego przypadku połowa przychodów reklamowych pochodzi ze zleceń od spółki – matki Deutsche Telekom.