Wielki sukces tańszego Rhapsody

Od ogłoszenia w zeszłym tygodniu przez RealNetworks czasowej obniżki cen utworów dostępnych w internetowym sklepie muzycznym Rhapsody, sprzedanych zostało ponad milion plików.

Tymczasowa kampania cięcia cen utworów dostępnych w zasobach internetowego sklepu muzycznego Rhapsody, rozpoczęła się w zeszłym tygodniu (informowaliśmy o tym szerzej w artykule: "Rhapsody - piosenki tańsze o połowę"). Okazuje się, iż atrakcyjna oferta RealNetworks przyciągnęła sporą rzeszę klientów - od czasu wprowadzenia obniżki sprzedanych zostało ponad milion plików (po obniżce cena pojedynczego utworu w Raphsody to koszt 0,49 USD, zaś za cały album trzeba zapłacić 4,99 USD).

Zainteresowanie legalnymi zakupami cyfrowej muzyki w Sieci rośnie. W zeszłym miesiącu lider w tym sektorze rynku - Apple, szczycił się przekroczeniem bariery 100 milionów sprzedanych plików od momentu uruchomienia iTunes Music Store w kwietniu ubiegłego roku. Coraz większą popularność zdobywa sobie również Napster, kierując jednak swoje główne siły w stronę środowisk studenckich. Przedstawiciele RealNetworks również nie wykluczają podobnego posunięcia.