Wyniki Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2011

Polskie Badania Internetu (PBI) i Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały właśnie wyniki za lipiec.

W pierwszej trójce tradycyjnie okopały się serwisy Grupy Google, Grupy Onet.pl i Grupy Wirtualna Polska - Orange. W stosunku jednak do ostatnich opublikowanych przez nas wyników badania Megapanel PBI/Gemus z marca 2011 r. widać, że największy spadek odnotowała Grupa Gazeta.pl, która przestała rosnąć i znalazła się na 8. miejscu. Wyprzedziły ją ponownie youtube.com, Grupa NK.pl, Grupa Allegro.pl i facebook.com. Ostatni z tych serwisów awansował z 9 na 7 miejsce zyskując kolejne 700 tys. użytkowników w Polsce. Już tylko ok. 500 tys. osób dzieli go od największego polskiego serwisu społecznościowego - NK.pl.

O2 utrzymało 10. miejsce i wciąż jest ostatnim serwisem przekraczającym liczbę 10 mln użytkowników. Przed nim jest Grupa Interia.pl.

W rankingu domen według zasięgu miesięcznego widać znaczący wzrost oglądalności youtube.com, który znalazł się na 2 miejscu wyprzedzając onet.pl i nk.pl. Rósł także facebook.com, który awansował z 8 na 5 miejsce.

W wakacje tradycyjnie trochę mniej czasu spędzaliśmy w Internecie. Lider w tej kategorii - Grupa Eurozet - straciła prawie 40 minut na oglądalności. Choć wynik wciąż jest imponujący 6 godzin i 6 minut. W pierwszej trójce są jeszcze Grupa Wirtualna Polska (5 godzin i 12 minut) oraz Grupa Onet.pl (5 godzin).