Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2013

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) oraz firma Gemius SA opublikowały wyniki badania "Megapanel PBI/Gemius" za czerwiec 2013.

W TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO youtube.com wyprzedził Grupę Onet-RASP. Na miejsce 9 kosztem Grupy O2 awansowała wikipedia.org. Do pierwszej dwudziestki trafiła Grupa TVN oraz Grupa Microsoft. Poniżej miejsca 20 spadła Grupa Edipresse.pl oraz Grupa Ringier Axel Springer. Niepokojąca jest wysoko pozycja delta-search.com. Zgodnie z rankingiem już ok 22% polskich internautów mam problem tym złośliwym oprogramowaniem.

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2013
W rankingu TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO zmiany zanotowano dopiero na miejscu 9, z którego wypadła Grupa Ringier Axel Springer. Na ostatnim miejscu pojawiła się Grupa Pkt.pl.
Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2013
W rankingu TOP20 DOMEN według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO niewielkie zmian. Z pierwszej dwudziestki wypadł filmweb.pl. W jego miejsce trafiły dobreprogramy.pl.

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2013
W TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej LICZBY ODSŁON KRAJOWYCH Grupa TVN awansowała z 13 na 11 miejsce. Z rankingu wypadła Grupa Ringier Axel Spriner. Do pierwszej dwudziestki awansowała Grupa Szafa.pl.

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2013
W TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według MIESIĘCZNEGO CZASU pojawia się Grupa Media Regionalne. Z rankingu wypadła Grupa Ringier Axel Spriner.
Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2013
W TOP20 aplikacji według URUCHOMIONYCH APLIKACJI* (%) swoje miejsce straciło Google Earth spadając z 6 na 12 miejsce. Wyższą pozycję odnotowała Grupa O2-Komunikator Tlen.pl, RealPlayer oraz * Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

O badaniu

Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie internetu realizowane metodą panelową. Stanowi standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci. Zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce, a jego celem jest prezentacja liczby i profilu społeczno-demograficznego użytkowników sieci oraz sposobu, w jaki internauci z niej korzystają. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Na ich podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe. Pomiarem objętych jest kilka tysięcy zarówno polskich, jak i zagranicznych stron www.

Liczebność próby: N=11 375. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.