Panie częściej niż panowie
- Krzysztof Kozerski,
- 13.11.2002, godz. 16:12
Jak donosi BBC, przedstawicielki płci pięknej częściej niż mężczyźni dokonują zakupów w Internecie, podczas gdy ci drudzy wydają w cyberprzestrzeni więcej pieniędzy.
Wynika to z najnowszych badań przeprowadzonych przez Bank of Scotland. W Wielkiej Brytanii 22% kobiet i 19% mężczyzn zaopatruje się w sklepach internetowych.
Jednakże, jak stwierdza raport, kobiety wydają na zakupy w Sieci średnio 70 GPB miesięcznie, mężczyźni zaś przeznaczają na nie 111 GPB.
Brytyjczycy w sklepach internetowych kupują najczęściej płyty kompaktowe, filmy oraz książki. Jeżeli jednak chodzi o kupowanie odzieży w Internecie, kobiety kupują ją znacznie częściej niż mężczyźni. 29% pań i 15% panów ubiera się w Internecie. Kobiety chętniej niż mężczyźni, w wirtualnych sklepach wydają także pieniądze na żywność. Z kolei mężczyźni są bardziej skłonni do kupowania w Sieci usług turystycznych.
Najczęstszymi klientami sklepów on-line są, zdaniem Bank of Scotland, osoby w wieku 25 – 34 lat. Jednak najwięcej pieniędzy (około 130 GPB miesięcznie) w wirtualnych sklepach wydają osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia.