W dzisiejszym, silnie scyfryzowanym świecie biznesu, pierwsze pozytywne wrażenie to klucz do sukcesu. E-mail to podstawowy kanał komunikacji, który jest wykorzystywany nie tylko w kontaktach z klientami, lecz również do komunikacji z partnerami biznesowymi i kontrahentami. Niezwykle istotne jest więc nie tylko to, aby posiadać pocztę dla firmy, lecz również to, jak wygląda sam adres e-mail, z którego korzystamy. Czym różni się e-mail z własną domeną od popularnych ogólnodostępnych adresów, jakie zapewnia korzyści oraz dlaczego profesjonalna poczta dla firmy to inwestycja, która zdecydowanie się opłaca?
E-mail z własną domeną – czym jest i czemu służy?
E-mail z własną domeną to nic innego, jak adres poczty elektronicznej oparty na unikalnej nazwie domeny internetowej należącej do firmy. Mimo tego, że różnica pomiędzy nim, a ogólnodostępnym adresem polega głównie na wyglądzie e-maila, jest to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji konkretnej firmy w internecie.
Przedsiębiorstwa posiadające pocztę firmową we własnej domenie prezentują się bardziej profesjonalnie i wiarygodnie. Świadczy to także o ich poważnym podejściu do prowadzenia działalności, pokazując na zewnątrz, że firma bierze na serio swoją działalność w sieci, inwestuje w nią oraz dba o swoją wiarygodność. Dla klientów i partnerów biznesowych to z kolei istotny sygnał, że mają do czynienia z godnym zaufania podmiotem, który dba o swoją reputację i profesjonalny wizerunek.
Co więcej, mail z własną domeną daje także większą kontrolę nad strukturą kont, ich konfiguracją oraz poziomem bezpieczeństwa. Posiadając profesjonalną pocztę dla firmy, w jej ramach można bowiem tworzyć dowolne aliasy, dopasowane do poszczególnych działów w firmie lub pracowników, co pozwala uporządkować komunikację internetową oraz znacząco ułatwia zarządzanie napływającymi wiadomościami.
Dlaczego warto? Najważniejsze korzyści z posiadania e-maila z własną domeną
Kluczową zaletą, jaką niesie ze sobą profesjonalna poczta dla firmy oparta na własnej domenie, jest budowanie zaufania. Klienci zdecydowanie chętniej i częściej otwierają bowiem wiadomości przychodzące z profesjonalnych adresów, aniżeli e-maile ze skrzynek oferowanych przez popularne, ogólnodostępne serwisy. Adres z domeną firmową minimalizuje więc ryzyko, że napływające z niego wiadomości zostaną przed odbiorców potraktowane jako spam i wykasowane, a to ma z kolei kluczowe znaczenie dla powodzenia prowadzonych w sieci kampanii marketingowych.
Kolejną istotną kwestią jest samo bezpieczeństwo. Profesjonalne rozwiązania, do których dostęp zapewnia profesjonalna poczta dla firmy, pozwalają jej użytkownikom korzystać z zaawansowanych systemów filtrowania wiadomości, szyfrowania, autoryzacji oraz archiwizacji danych. W przypadku darmowych skrzynek, nie ma natomiast możliwości wdrożenia dodatkowych mechanizmów ochrony, co znacząco zwiększa ryzyko podszywania się pod firmę przez osoby trzecie oraz może negatywnie wpływać na jej postrzeganie przez klientów i partnerów biznesowych.
E-mail z własną domeną zapewnia także firmie spójność komunikacyjną i organizacyjną. Każdy pracownik korzysta z adresu w firmowej domenie, co ułatwia identyfikację nadawców i przyspiesza wymianę między nimi informacji. Nie bez znaczenia pozostaje również aspekt marketingowy. Profesjonalna poczta dla firmy pełni bowiem funkcję swoistego nośnika marki, a każda wysłana wiadomość stanowi subtelną formę promocji jej działalności.
Materiał Partnera