Mówi się, że konkurencja nie śpi. Właśnie dlatego obsługa klienta i to, jak klienci odbierają kontakt z Twoją firmą (czyli tak zwany CX, czyli customer experience – doświadczenie klienta), są ważniejsze niż kiedykolwiek. Konsumenci oczekują szybkich, spersonalizowanych reakcji i – jak możesz się domyślać – wybierają firmy, które są w stanie im to zapewnić. Takie przedsiębiorstwa zyskują nie tylko lojalność, ale także przewagę nad konkurencją. Chcesz poprawić customer experience w swojej marce? Wybierz voicebota, który zrewolucjonizuje sposób, w jaki komunikujesz się ze swoimi klientami.
Czym jest voicebot i dlaczego ma tak duże znaczenie dla CX?
Voicebot to inteligentny asystent głosowy, który wykorzystuje AI do prowadzenia rozmów z klientami. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów IVR, które często frustrują klientów skomplikowanym menu i ograniczonym wyborem opcji, voicebot rozumie naturalny język (i to nie tylko polski), odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy (a nie je tworzy). Dzięki temu interakcja z asystentem głosowym przypomina rozmowę z żywym człowiekiem. To z kolei poprawia jakość obsługi klienta i wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.
Jak voicebot wpływa na poprawę doświadczeń klienta (CX)?
Czy wiesz, że voicebot może pochwalić się samodzielną rozwiązywalnością spraw na poziomie 80%? Z kolei CSAT (Customer Satisfaction Score), czyli wskaźnik satysfakcji klienta wynosi średnio w przypadku inteligentnego asystenta głosowego aż 75%. Taki wynik osiąga rozwiązanie oferowane przez firmę Apifonica, stworzone przez zespół doświadczonych programistów i voicebot designerów.
Z pomocą voicebota możesz np. spersonalizować komunikację z klientem. Asystent może odwoływać się do historii zakupów, preferencji czy innych danych, aby przekazane przez niego informacje były nie tylko wartościowe, ale także w pełni dopasowane do potrzeb klienta. Do tego asystent głosowy prowadzi rozmowę zgodnie ze scenariuszem dopasowanym do procesu biznesowego, rozumie intencje osób po drugiej stronie słuchawki, a także zapewnia bezpieczeństwo danych. Jego przyjazny głos, szybkość reakcji oraz możliwość aktywnego słuchania i przerywania zwiększają satysfakcję klienta.
Jakie problemy w obsłudze klienta rozwiążesz z pomocą voicebota?
OK, a jak wyglądają możliwości voicebota w praktyce? Oto lista przykładowych problemów, które możesz rozwiązać z jego pomocą:
- długi czas oczekiwania na połączenie,
- ograniczone godziny działania biura obsługi klienta,
- problem z dostępnością obsługi międzynarodowej,
- brak wystarczającej liczby konsultantów na infolinii przychodzącej,
- wysokie koszty obsługi klienta,
- brak ogólnie przyjętych standardów.
Voicebot natychmiast odbiera połączenia, bez względu na dzień tygodnia i godzinę. Potrafi komunikować się w ponad 150 językach, może prowadzić kilka tysięcy połączeń jednocześnie, a także zastąpi wielu konsultantów, redukując koszty firmy. A to wszystko w połączeniu z rejestracją wszystkich rozmów i zerowym ryzykiem popełnienia błędów, które mogłyby wynikać z ludzkich pomyłek.
Artykuł sponsorowany