Porady

Voicebot – jak sprawić, by klienci Cię pokochali? Poprawiamy CX

jakość obsługi klienta

Mówi się, że konkurencja nie śpi. Właśnie dlatego obsługa klienta i to, jak klienci odbierają kontakt z Twoją firmą (czyli tak zwany CX, czyli customer experience – doświadczenie klienta), są ważniejsze niż kiedykolwiek. Konsumenci oczekują szybkich, spersonalizowanych reakcji i – jak możesz się domyślać – wybierają firmy, które są w stanie im to zapewnić. Takie przedsiębiorstwa zyskują nie tylko lojalność, ale także przewagę nad konkurencją. Chcesz poprawić customer experience w swojej marce? Wybierz voicebota, który zrewolucjonizuje sposób, w jaki komunikujesz się ze swoimi klientami.

Czym jest voicebot i dlaczego ma tak duże znaczenie dla CX?

Voicebot to inteligentny asystent głosowy, który wykorzystuje AI do prowadzenia rozmów z klientami. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów IVR, które często frustrują klientów skomplikowanym menu i ograniczonym wyborem opcji, voicebot rozumie naturalny język (i to nie tylko polski), odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy (a nie je tworzy). Dzięki temu interakcja z asystentem głosowym przypomina rozmowę z żywym człowiekiem. To z kolei poprawia jakość obsługi klienta i wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.

Jak voicebot wpływa na poprawę doświadczeń klienta (CX)?

Czy wiesz, że voicebot może pochwalić się samodzielną rozwiązywalnością spraw na poziomie 80%? Z kolei CSAT (Customer Satisfaction Score), czyli wskaźnik satysfakcji klienta wynosi średnio w przypadku inteligentnego asystenta głosowego aż 75%. Taki wynik osiąga rozwiązanie oferowane przez firmę Apifonica, stworzone przez zespół doświadczonych programistów i voicebot designerów.

Z pomocą voicebota możesz np. spersonalizować komunikację z klientem. Asystent może odwoływać się do historii zakupów, preferencji czy innych danych, aby przekazane przez niego informacje były nie tylko wartościowe, ale także w pełni dopasowane do potrzeb klienta. Do tego asystent głosowy prowadzi rozmowę zgodnie ze scenariuszem dopasowanym do procesu biznesowego, rozumie intencje osób po drugiej stronie słuchawki, a także zapewnia bezpieczeństwo danych. Jego przyjazny głos, szybkość reakcji oraz możliwość aktywnego słuchania i przerywania zwiększają satysfakcję klienta.

Jakie problemy w obsłudze klienta rozwiążesz z pomocą voicebota?

OK, a jak wyglądają możliwości voicebota w praktyce? Oto lista przykładowych problemów, które możesz rozwiązać z jego pomocą:

  • długi czas oczekiwania na połączenie,
  • ograniczone godziny działania biura obsługi klienta,
  • problem z dostępnością obsługi międzynarodowej,
  • brak wystarczającej liczby konsultantów na infolinii przychodzącej,
  • wysokie koszty obsługi klienta,
  • brak ogólnie przyjętych standardów.

Voicebot natychmiast odbiera połączenia, bez względu na dzień tygodnia i godzinę. Potrafi komunikować się w ponad 150 językach, może prowadzić kilka tysięcy połączeń jednocześnie, a także zastąpi wielu konsultantów, redukując koszty firmy. A to wszystko w połączeniu z rejestracją wszystkich rozmów i zerowym ryzykiem popełnienia błędów, które mogłyby wynikać z ludzkich pomyłek.

Artykuł sponsorowany

O mnie

Artykuły

Cześć, mam na imię Tomasz i jestem pasjonatem technologii i elektroniki. Posiadam szeroką wiedzę z zakresu najnowszych rozwiązań technologicznych, którą stale poszerzam. Interesuję się również elektroniką, szczególnie jej praktycznym zastosowaniem w codziennym życiu. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz na kontakt [email protected]
Podobne artykuły
Porady

Nie daj się jesiennej szarudze! Odśwież wizerunek firmy z pomocą gadżetów reklamowych.

Dni coraz krótsze, poranki rześkie, a wieczory… cóż, idealne na herbatę pod kocem. Jesień ma…
przeczytaj
Porady

Karta Steam jako idealny prezent dla gracza. Jak ją zdobyć?

Wybór prezentu dla gracza często bywa wyzwaniem, szczególnie samemu nie wie się o tym temacie za…
przeczytaj
Porady

Jak zobaczyć swój dom z satelity na żywo? - podpowiadamy!

Zastanawiasz się, czy możliwe jest zobaczenie swojego domu z satelity w czasie rzeczywistym? To…
przeczytaj