Porady

Voicebot – jak sprawić, by klienci Cię pokochali? Poprawiamy CX

jakość obsługi klienta

Mówi się, że konkurencja nie śpi. Właśnie dlatego obsługa klienta i to, jak klienci odbierają kontakt z Twoją firmą (czyli tak zwany CX, czyli customer experience – doświadczenie klienta), są ważniejsze niż kiedykolwiek. Konsumenci oczekują szybkich, spersonalizowanych reakcji i – jak możesz się domyślać – wybierają firmy, które są w stanie im to zapewnić. Takie przedsiębiorstwa zyskują nie tylko lojalność, ale także przewagę nad konkurencją. Chcesz poprawić customer experience w swojej marce? Wybierz voicebota, który zrewolucjonizuje sposób, w jaki komunikujesz się ze swoimi klientami.

Czym jest voicebot i dlaczego ma tak duże znaczenie dla CX?

Voicebot to inteligentny asystent głosowy, który wykorzystuje AI do prowadzenia rozmów z klientami. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów IVR, które często frustrują klientów skomplikowanym menu i ograniczonym wyborem opcji, voicebot rozumie naturalny język (i to nie tylko polski), odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy (a nie je tworzy). Dzięki temu interakcja z asystentem głosowym przypomina rozmowę z żywym człowiekiem. To z kolei poprawia jakość obsługi klienta i wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.

Jak voicebot wpływa na poprawę doświadczeń klienta (CX)?

Czy wiesz, że voicebot może pochwalić się samodzielną rozwiązywalnością spraw na poziomie 80%? Z kolei CSAT (Customer Satisfaction Score), czyli wskaźnik satysfakcji klienta wynosi średnio w przypadku inteligentnego asystenta głosowego aż 75%. Taki wynik osiąga rozwiązanie oferowane przez firmę Apifonica, stworzone przez zespół doświadczonych programistów i voicebot designerów.

Z pomocą voicebota możesz np. spersonalizować komunikację z klientem. Asystent może odwoływać się do historii zakupów, preferencji czy innych danych, aby przekazane przez niego informacje były nie tylko wartościowe, ale także w pełni dopasowane do potrzeb klienta. Do tego asystent głosowy prowadzi rozmowę zgodnie ze scenariuszem dopasowanym do procesu biznesowego, rozumie intencje osób po drugiej stronie słuchawki, a także zapewnia bezpieczeństwo danych. Jego przyjazny głos, szybkość reakcji oraz możliwość aktywnego słuchania i przerywania zwiększają satysfakcję klienta.

Jakie problemy w obsłudze klienta rozwiążesz z pomocą voicebota?

OK, a jak wyglądają możliwości voicebota w praktyce? Oto lista przykładowych problemów, które możesz rozwiązać z jego pomocą:

  • długi czas oczekiwania na połączenie,
  • ograniczone godziny działania biura obsługi klienta,
  • problem z dostępnością obsługi międzynarodowej,
  • brak wystarczającej liczby konsultantów na infolinii przychodzącej,
  • wysokie koszty obsługi klienta,
  • brak ogólnie przyjętych standardów.

Voicebot natychmiast odbiera połączenia, bez względu na dzień tygodnia i godzinę. Potrafi komunikować się w ponad 150 językach, może prowadzić kilka tysięcy połączeń jednocześnie, a także zastąpi wielu konsultantów, redukując koszty firmy. A to wszystko w połączeniu z rejestracją wszystkich rozmów i zerowym ryzykiem popełnienia błędów, które mogłyby wynikać z ludzkich pomyłek.

Artykuł sponsorowany

O mnie

Artykuły

Cześć, mam na imię Tomasz i jestem pasjonatem technologii i elektroniki. Posiadam szeroką wiedzę z zakresu najnowszych rozwiązań technologicznych, którą stale poszerzam. Interesuję się również elektroniką, szczególnie jej praktycznym zastosowaniem w codziennym życiu. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz na kontakt [email protected]
Podobne artykuły
Porady

Kasetony reklamowe – światło, które przyciąga uwagę

Pierwszy kontakt najczęściej odbywa się wzrokowo – przez grafikę, światło i sposób…
przeczytaj
Porady

Cyfrowa transformacja w firmie – od czego zacząć i jak uniknąć błędów?

Jeszcze do niedawna digitalizacja procesów kojarzyła się głównie z dużymi korporacjami. Dziś…
przeczytaj
Porady

Jak powiększyć i pomniejszyć ekran na laptopie? Instrukcja

Zmiana rozmiaru ekranu na laptopie to codzienna potrzeba wielu użytkowników. Czasem tekst na…
przeczytaj